21 March 2010

IBU.. OH IBU..



assalamualaikum w.b.t

dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. alhamdulillah bersyukur kehadrat Allah kerana saya masih diberi kesempatan untuk bernafaz di muka bumi ini.

alhamdulillah sudah selesai melakukan PBS di Kuala Kangsar iaitu di Sekolah Chegar Galah. Banyak pengalaman yang saya dapat dan sangat seronok ketika berada di sana. Sekolah sangat unik dan sangat menarik kerana hanya terdapat satu bangunan sahaja dan pelajarnya hanya mempunyai 81 orang dan gurunya 15 orang.

lepas sahaja PBS, terus cuti seminggu.. tapi orang cuti seminggu wat esemen dengan jalan-jalan tapi saya duk umah jaga baby Fahim..huhu.. xpe la.. mungkin itu pengalaman untuk persediaan kepada alam yang akan datang ke.. hehe (paham2 je la). sepangajang semgu 2 da 2 kali ke kot saya keluar pergi pekan.. ye la.. kesian kat emak xkan nk jaga Fahim sorg2.. mak pun dah xlarat sangat nak jaga baby ni.. kak nisah pulak keje dan abang pulak g kursus 10 hari.. jadi sayalah yang membantu mak menjaga Fahim..

em.. yang tak tahannya dengan fahim ni... dia ni manja sangat. tak tahu lak pe yang dia nak.. asyik menangis je kalo da benda yang tak kena.. kadang2 terfikir gk..(kalolah dia leh ckap nak pe.. ckap je..huhu) masalahnya dia xtw pe2 lagi.. tw nak nangis je.. bila mama dia da elok pulak.. ish3 manja ek Fahim ni.. xpaham tol la..

em.. bila jaga baby ni baru terasa susahnya nak membesarkan anak. daripada dalam perut lagi mengandungkan kita 9 bulan.. lepas 2 bertarung nyawa melahirkan lagi, pas 2 nak besarkan pulak supaya dapat jadi orang yang berguna.. em, memang sangat susah.. lagi2 kembar macam saya ni.. macam mane la mak jaga kami dulu ek. mesti susah.. baru tahu betapa susahnya mengandung dan membesarkan anak. sebab itulah syurga itu terletak di bawah telapak kaki ibu..

tapi bila tengok keadaan isu sekarang apabila orang senang2 je membuang anak mereka.. tergamak betul diorang. anak itu kan anugerah daripada Allah..

itu sahaja untuk kali ini, nak cerita tentang mak yang telah banyak berkorban untuk membesar dan menyara anak2.. terima kasih mak dan abah jasamu tidak mampu aku balas.. hanya doa dapat mengirimu..

p/s: 17 april ni mak nak pergi umrah.. semoga semuanya berjalan lancar dan semoga mak dan abah sihat ketika mengerjakan umrah di sana.. aminn..

No comments: