16 September 2009

BUSINES...UNTUNG KE???

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah bersyukur kita kehadrat ilahi kerana dengan limpah dan kurnianya Allah memberi saya kesihatan dan umur yang panjang untuk saya berkesempatan menulis sedikit coretan di dalam blog saya.

PERNAH BERBUSINESS??? HEHE..

Hari ini saya ada sesuatu yang ingin dikongsikan dengan anda semua iaitu tentang business atau lebih dikenali dengan perniagaan dalam bahasa kita. Em… kenapa tiba-tiba nak citer pasal perniagaan lak ni.. hehe.. sebenarnya saya telah melakukan satu bidang sampingan dalam hidup saya iaitu bidang perniagaan. Benda ni sebenarnya baru sahaja saya ceburi.. ala.. orang kata baru belajar.. cam dalam pantun ni.. hehe

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan.

Benda ni permulaan je bagi saya.. saya ingin mencuba sesuatu baru. Dah lama sebenarnya saya ingin mencuba bidang ni… bese la student kan.. orang kate nak la dapat duit lebih cikit.. sekarang ini saya ada la buat perniagaan kecil iaitu dengan menjual tshirt labuh. Mula-mua tue rasa macam takut gak la.. sebab dalam berniaga ni kita kena ada risiko iaitu untung atau pun rugi.. tapi.. Alhamdulillah saya dapat la untung cikit tok permulaan ni.. mula rasa macam tak caye gak la sebab ada dapat sambutan. Lagi2 ramai pembelinya dari budak2 junior. Insyaallah lepas ni rasa macam nak ceburi bidang lain lak ke.. bese la.. kita kena cuba sesuatu yang baru..

Yang tak bestnya kalau wat business ni sebenarnya sebab saya kena da modal yang banyak.. huhu.. sebab kena dahulukan duit saya dulu dalam membuat pembayaran tshirt tue.. tapi xpelah.. alahamdulillah ada la modal cikit masa wat niaga ni.. tapi yang paling bestnya masa dapat duit la.. ye la.. sape yang tak seronok dapat duit kan. Modal yang kita dah guna dapat balik duit dan dapat untung cikit2.
Em.. rasa tue je la kot yang dapat saya kongsi hari ni.. saje suke2..hehe

No comments: