14 September 2009

Perlu ke sahabat??

em... assalamualaikum semua.. hari ni tbe2 aku cam nak tulis pasal sahabat lak. kadang-kdang aku terfikir. perlu ke kita bersahabat? atau perlu ke kita bersendirian? semua persoalan ini tiba-tiba muncul dalam fikiran aku. da kawAn pun kadang2 salah. bersendirian pun kadang-kadang salah. habis 2 ape yang betulnya ek? em... bagi pendapat aku kita sebenarnya perlulah bijak memilih kawan. memang kita perlu terima kekurangan dan kelebihan seseorang.. tapi.. cuba kita fikir balik. benda 2 semua sebenarnya tak jadi maslah pun. yang pentingnya diri kita sendiri, cuba kita tanya diri kita. adakah kita cukup sempurna untuk menilai kekurangan orang. kalo aku.. aku memang x cukup sempurna dan tak setanding dengan kawan-kawan aku yang lain pun.huhu.. dorang lebih hebat dari aku. aku sedar kekurangan diri aku.. tapi.. kadang-kadang aku memang tak boleh nak elak dari cakap tentang sikap orang.huhu.. apa la nak jadi dengan aku ni... aku tulis ni pun sebenarnya nak ingatkan diri aku jugak. kita janganlah menilai kekurangan dan keburukan seseorang lagi-lagi kawan kita dan sahabat yang rapat dengan kita. kita sepatautnya mendoakan kebahagiaan dan kebaikan untuk sahabat-sahabt kita bukannya mendoakan keburukan mereka dan menceritakan keburukan kawan kita.

No comments: