01 July 2010

CORETAN SEMESTER BARU

assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah bersyukur kehadrat Allah s.w.t kerana saya bernafas di muka bumi ini.. sudah lama rasanya tidak mengupdate blog yang berhabuk ni.. mungkin disebabkan kekangan masa dan kesibukan melanda diri ini..(hehe.. ye ke? Sebenarnya da penyakit MALAS dlm diri itu yg tdk sempat untuk mengupdate blog. namun, hari ini saya berkesempatan untuk meluangkan sedikit masa menulis sesuatu di dalam blog saya.
3 minggu cuti mungkin seronok bg sesetangah org.. tp kenapa saya berasa berdebar-debar ni.. (haa.. penyakit pe pulak yang datang ni). Sebelum mulanya cuti hari 2, 1 peristiwa yg tidak dapat saya lupakan sampai sekarang dan masih teringat-ingat akan peristiwa itu. Sampai sekarang masih terasa fobianya. Apa-apa pun mungkin Allah ingin menguji tahap keimanan saya Allah ingin menguji adakah saya benar-benar dapat melalui segala perkara yang berlaku terhadap diri saya.

Sejak dari peristiwa tersebut, saya dapat rasakan bahawa betapa banyaknya dosa yang telah saya lakukan sehingga Allah menguji saya dengan peristiwa tersebut. Alhamdulillah Allah masih memberi kesempatan kepada saya untuk bernafas dan masih memanjangkan umurku. Namun, saya dapat rasakan bahawa setiap perkara yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Mungkin ada sebab Allah masih memanjangkan umurku dan Allah memberi peluang kepada saya untuk beribadat dan bertaubat kepadaNYa. Masih banyak perkara yang perlu saya lakukan di muka bumi ini.

Nak diceritakan masa-masa yang saya lalui semasa cuti ni.. boleh dikatakan sudah menjadi lumrah bagi saya menjaga anak buah saya yang baru dua orang ni iaitu Fahim dan Husna ( biasa la yang ada kat rumah pun Mak Su Nani dia). Tapi banyak jaga Husna lagi masa minggu pertama cuti je sebab Kakak da wt kelas tambahan. Fahim pulak jaga sekejap-sekejap je sebab Kak Nisah hantar kat rumah pengasuh dia.. pe2 pun saya sayang anak-anak buah saya. Kalau sehari tak jumpa kadang2 rindu sangat. (biasa la org xda adik bila ada nak buah ni rase cm teruja ckit). Tapi yg seronoknya kalo penat pun kadang2 bila tengok muka budak-budak ini rase mcm dh hilang je penat. Seronok tengok budak2..

Semester baru sudah bermula, apakah azam saya tahun ini? Insyaallah saya tidak akan berputus asa untuk mencapai kejayaan yang diimpikan dan yang paling utama menuju ke satu matlamat yang utama yang dimpikan. Tak nak main-main lagi dah. Berusaha dan terus berusaha…

No comments: