28 May 2010

:KEHIDUPAN:

assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah bersyukur kehadrat Allah s.w.t kerana saya bernafas di muka bumi ini.. sudah lama rasanya tidak mengupdate blog yang berhabuk ni.. mungkin disebabkan kekangan masa dan kesibukan melanda diri ini.. namun, hari ini saya berkesempatan untuk meluangkan sedikit masa menulis sesuatu di dalam blog saya.

hari ini paper last saya exam subjek " Kemahiran Hidup bersepadu Sekolah Rendah". agak gugup juga nak jawab tadi sebenarnya.. mane taknya baca buku pun last minit ntah ingat ke tak apa yang dibaca.. tapi alhamdulillah saya dapat jawab dengan tenang dan jawab semua soalan walaupun ada beberapa soalan yang keliru.. apa2 pun tunggu la result nanti.

hari ini saya tertarik untuk bercerita tentang masalah. Semua orang kat dunia ni tak pernah yang tdak ada masalah. masalah keluarga, sahabat, kawan, guru, pensyarah dan sebagainya. Namun, sudah lumrah kita sebgai manusia melalui semua masalah dalam kehidupan kita dan kita kena menghadapinya dengan tenang. Bila saya berada di alam remaja dan kampus ini, banyak perkara yang saya alami dan pelajari. kalau dulu kat sekolah xpernah ada masalah dengan kawan. kalau ada pun mungkin tak panjang. tapi bila berada di kampus ini banyak perkara yang saya alami.. (dah matang la katakan). semua orang wt sesuatu ikut kepala sendiri.. tapi walau apa pun yang berlaku anatara kawan-kawan kita, kita tetap akan cari mereka.. tapi kebanyakannya mesti akan cari kita waktu susah je.. waktu senang xnak pulak cari( ayat sedey konon..) .

apa-apa pun kita hidup kat dunia ni bukanlah untuk bersuka ria semata-mata.. banyak perkara yang perlu kita pelajari. semakin banyak perkara dan ilmu yang kita belajar semakin banyak perkara yang kita tidak tahu sebenarnya..

itu je la nk cter kot.. rase xda benda yang menarik pun nak cerita..

wassalam..

p/s: saya sayang semua kawan-kawan saya.

No comments: