04 July 2010

.:: RESULT::.


assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah bersyukur kehadrat allah s.w.t kerana saya masih berada di muka bumi ini dan masih bernafas. Selawat dan Salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w. Beberapa hari ini dengan cuaca yang tidak menentu kesihatan saya agak kurang kerana masih Batuk. Roomate saya pun dah menunjukkan simtom2 untuk demam..

Apa yang ingin saya ceritakan di sini bukan tentang kesihatan saya tetapi saat yang dinanti-nanti telah pun tiba iaitu Result Sem Lepas telah pun keluar. Selepas sahaja kelas ELS petang jumaat hari itu saya,Zura, Alin dan rakan yang lain telah pergi unit Sup untuk mengetahui result. Sampai sahaja di atas, Result tersebut baru sahaja hendak ditampal di papan kenyataan. Dengan rasa terujanya saya pun melihat pada kertas tersebut dan mencari angka giliran saya.. Lepas tgk je.. tidak putus2 saya mengucapkan tanda syukur kepada Allah s.w.t kerana saya mendapat keputusan 3.**. Alhamdulillah syukur kerana apa yang saya dapat alhamdulillah setimpal dengan apa yang usahakan. Kalau sebelum ini saya merupakan orang yang paling rendah mendapat pointer dalam kalangan sahabat-sahabat saya. tapi Alhamdulillah kali ini saya sudah bukan antara orang yang terendah dlm kalangan sahabat-sahabat saya.

walaubagaimanapun, result yang saya dapat ini merupakan cabaran bagi saya untuk terus kekal dan mantain untuk sem2 yang akan datang. Apa yang saya pelajari adalah kita tidak harus berbangga dengan apa yang kita dapat sekarang. Tidak mustahil Allah hanya ingin menguji kita dengan mendapat pointer yang tinggi dan tidak mustahil jika saya akan mendapat pointer yang terendah suatu hari ini. Apa yang saya pelajari lagi ialah kita seharusnya bersyukur dengan apa yang kita perolehi. walaupun kadang-kadang kita berada di di bawah.. mungkin suatu hari nanti kita akan berada di bawah pula dan apabila kita berada di atas tidak mustahil kita akan berada di bawah.. apa-apa pun kita harus bersyukur terhadap apa yang telah kita perolehi kerana itulah hasil yang kita dapat berkat daripada usaha kita.

Lagi satu, apa yang ingin saya kongsikan dengan sahabat-sahabat semua adalah apabila kita melakukan sesuatu perkara hendaklah dilakukan dengan ikhlas dan dengan niat yang betul termasuk la kalau kita hendak menghadapai peperiksaan. kita seharusnya ikhlas untuk belajar kerana Allah s.w.t

Akhir sekali Tahniah kepada sahabat-sahabat study group yang berjaya mendapat 3.7 ke atas iaitu, Wani, Alin, Izah, Ija, Zura, Ana, Geik Ying dan Ain. semoge kita sama-sama memperoleh kejayaan di dunia dan di akhirat.

No comments: