09 February 2010

.:: 10 SIFAT WANITA::.


Ulama` kata perangai perempuan ada 10 macam .

1) Seperti babi ; iaitu perempuan yang suka makan dan minum dan malas buat kerja .( Perempuan yang macam begini tak payah buat isteri )

2) Seperti kuda ; iaitu perempuan yang suka tukar pakaian berwarna warni . (Inilah yang selalu berlaku didalam masyarakat kita , Satu kenduri satu pasang.)
Lihat pada hukum tabaruj .

3) Seperti anjing ; iaitu perempuan yang kasih pada suami ketika suami senang . ( Selalunya berlaku niat pada yang pertama-tama kahwin iaitu cari suami yang
kaya.Bukan nak cari suami yang boleh membimbingkan agama , walau ia
miskin .)

4) Seperti keldai ; iaitu perempuan yang malas apabila ia tak mahu buat apabila disuruh .(perempuan yang selalu ingkar perintah suami atau kedua ibu bapanya .)

5) Seperti ular ; iaitu suka berdendam dengan suami . (tak dapat apa yang diingini , suami pun disuruh tidur luar misalan .)

6) Seperti kala jengking ; iaitu suka berjalan singgah rumah orang untuk mengumpat . (inilah amalan yang digemari oleh perempuan .Ada juga perangai orang lelaki
yang macam begini .)

7) Seperti tikus ; iaitu suka curi barang suami . ( dengan ma`na ambil tanpa izin suami lagi-lagi kalau dapat suami yang kedekut )

8) Seperti singa ; iaitu suka bertengkar dengan suami . ( ini dasyat!!! nak bagi tahu orang yang dialah heroin Melayu yang terakhir .)

9) Seperti burung ; iaitu suka sangka buruk akan suami . ( suami pakai minyak wangi pun dia kata nak pergi menggatal .)

10) Seperti kambing ; iaitu jaga kepentingan keluarga . ( perempuan yang macam beginilah yang kita nak kena cari .) Wallahualam

No comments: