11 August 2009

SALING MEMAHAMI.. SENANG KE??

SALING MEMAHAMI.. SENANG KE???

“BIARLAH ORANG TIDAK DAPAT TERIMA SIKAP KITA, TAPI KITA PERLULAH BELAJAR MENERIMA SIKAP ORANG”. Perkataan ini merupakan perkataan yang baru je aku wat ketika masalah dalaman melanda pemikiran aku.. Mse ni barulah aku tahu betapa susahnya untuk kita menerima sikap seseorang. Betullah bak kata pepapatah “Tak Kenal Maka Tak Cinta” Opss.. tp ini bukn berkenaan soal hati dan perasaan terhadap seseorang ek.

Barulah aku tahu kalo kita tak kenal seseorang secara mendalam dan belum memahami sikap seseorang tue.. mungkin kita tidak tahu ape kekurangan dan kelebihan seseorang itu.. walaupun orang tue rapat dengan kita sekalipun, kadang-kadang bila tersilap kata dan langkah mungkin buruk padahnya. Tapi betullah sebenarnya orang kata, orang yang kita betul-betul rapat tulah yang perlu kita sayang dan jaga hatinya. Kadang-kadanag ape yang kita rase betul mungkin ada ketika benda yang kita buat tue tak betul di mata dan pandangan orang lain terhadap kita.

Oleh itu kesimpulannya ape ek? Aku cube hendak memegang kata-kata ini iaitu aku perlu menerima sikap orang di sekeliling kita seadanya dan biarkan sahaja jika orang tidak dapat menerima sikap kita tapi kita juga perlu mengubah sikap kita sendiri supaya kita dapat menjadi seorang yang lebih baik dan supaya orang dapat menerima kita seadanya. Kita tidak boleh mengubah seseorang kecuali diri kita sendiri yang dapat mengubahnya.

No comments: